We zijn gestart met een Ken-je-klant-sessie, die we organiseerden met het communicatieteam van A&O. Samen hebben we een analyse gemaakt van de verschillende doelgroepen en hun verwachtingen. Aan de hand van de uitkomsten daarvan hebben we een user flow uitgedacht, waarbij het uitgangspunt is dat we de gebruiker zoveel mogelijk zelf de regie geven over welke content hij/ zij op welk moment wil zien.
Cases
A&O fonds Gemeenten
Website voor alle gemeenten van Nederland
A&O fonds Gemeenten (Stichting Arbeidsmarkt en Opleidingsfonds Gemeenten) is het fonds voor alle gemeenten van Nederland. A&O heeft tot doel Nederlandse gemeenten vitaal en wendbaar te houden, zodat zij optimaal kunnen blijven aansluiten bij de veranderende samenleving. A&O wil met de nieuwe website verschillende doelgroepen gerichter en persoonlijker kunnen informeren, inspireren en faciliteren.
Starten met een doelgroep analyse
Navigeren op interesses
Omdat de website enorm veel inhoud bevat, werken we zoveel mogelijk met interessegebieden. Zo verzamel je gemakkelijk artikelen waar je ook echt meer over wilt weten. We besteden ook veel aandacht aan onderscheidende templates en vormgeving per content type. Wil jij je bijvoorbeeld laten inspireren door verhalen van anderen, of wil jij je direct aanmelden voor een event?
Digitale landschap in kaart
De website maakt onderdeel uit van een breder digitaal veld aan tools en projectwebsites. Om het de eindgebruikers en medewerkers van A&O makkelijker te maken, hebben we een strategisch plan uitgewerkt waarbij de website een centrale rol vervult binnen dit veld. Met één gebruikersaccount kan je overal inloggen. En we synchroniseren data binnen verschillende onderdelen, zodat alles overal up-to-date is.