In het ontwerp laten we het werk van FLOORIS terugkomen. Zij leggen vloeren strak en goed en ze zijn direct en nuchter. Maar ze weten ook zeker de nodige creativiteit in te brengen. We ontwikkelde daarom een strakke huisstijl met een uitgesproken speels karakter.
Cases
Flooris
Dat is FLOORIS!
Bottom-Up concept
Na een afsplitsing van een franchise kwam deze vloer- en interieurspecialisten naar ons toe met de vraag om het samengevoegde bedrijf goed in de markt te zetten. Hiervoor begonnen we met het beschrijven van hun merkverhaal en merkessentie.
Naamsbepaling
Zodra het merkverhaal en -essentie stonden zijn we gaan brainstormen over de bedrijfsnaam. Meerdere opties passeerden de revue waarna één bleef hangen. De naam waarin de verschillende aspecten van het bedrijf in terugkomen én met een knipoog. Dat is FLOORIS!


Eigentijdse huisstijl




Uitstraling
Bij een nieuwe uitstraling hoort natuurlijk ook dat het gelijk goed wordt uitgedragen. We hebben daarvoor een kickstart gegeven door alvast mee te denken met de werkkleding en de bedrukking op de werkbussen. Heb jij ze al gespot?


Communicatie boodschappen
Wat FLOORIS wilt vertellen is zowel voor particulieren als de zakelijke markt. In de boodschappen hebben wij daarop ingespeeld. Zo is de communicatie altijd raak!








Merk lading geven
Met een duidelijk brandbook kan FLOORIS nu zelf verder met het bouwen van hun brand. Met het merkverhaal, de branding en de communicatiematrix kunnen ze de juiste boodschappen op een eenduidige manier creëren. Op deze manier geef je lading aan het merk.